در بلژیک استفاده از کلاه دوچرخه سواری فک دار ایمنی اجباری نیست. اگر انتخاب می‌کنید که یکی را بپوشید، حتماً یکی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

انتخاب هدست مناسب می تواند مشکل باشد. باید سبک وزن باشد، به سر شما چسبیده و برای استفاده مورد نظر شما مناسب باشد.

فقط یک کلاه ایمنی دست نخورده محافظت موثری را فراهم می کند. بنابراین اگر ضربه بزرگی خورده است، حتی اگر به نظر آسیب نرسد، باید آن را تعویض کنید. پوشیدن نیز اثربخشی آن را کاهش می دهد.

به همین دلیل مهم است که هر از گاهی کلاه خود را از هر زاویه ای بررسی کنید تا هر گونه نشانه ساییدگی را تشخیص دهید.

همچنین دستورالعمل های سازنده در مورد عمر و عمر مفید کلاه ایمنی را در نظر بگیرید. آب و صابون برای تمیز کردن آن کافی است. حلال ها می توانند به پوسته پلاستیکی آسیب برسانند.

یک کلاه ایمنی قابل مشاهده بدون لوازم جانبی هنگام خرید کلاه ایمنی دوچرخه، اطمینان حاصل کنید که در ترافیک جاده به وضوح قابل مشاهده است. این باعث افزایش امنیت شما می شود. رنگ های روشن و مواد بازتابنده به خوبی کار می کنند.

 

برای محافظت مناسب از سر در صورت ضربه، کلاه ایمنی دوچرخه باید بتواند روی ناحیه ضربه بلغزد. به همین دلیل است که نباید هیچ وسیله جانبی مانند چراغ یا دوربین را به کلاه ایمنی وصل کنید.

بسیاری از پابندها در صورت ضربه از بین نمی روند و در نتیجه از لغزش صحیح کلاه بر روی ناحیه ضربه جلوگیری می کنند. واضح است که این بدان معنی است که در صورت ضربه ای که باعث چرخش سر شود، توسط یک اثر جبران کننده کلاه ایمنی محافظت می شود.

 

نمونه ای از این تکنیک “MIPS” است. محافظ بر اساس یک آستر متحرک در داخل کلاه ایمنی است. کارایی این سیستم با آزمایشاتی که از طرف BPA انجام شده است ثابت شده است.

بنابراین، اگر کلاه ایمنی مناسب خود را پیدا کرده اید و بین مدل با MIPS و مدل بدون آن انتخاب دارید، مدل با آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

همچنین کلاه هایی برای افزایش سرعت (مانند دوچرخه های الکترونیکی سریع) و رعایت معیارهای استاندارد NTA 8776 طراحی شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *