در گذشته از ذرت علوفه ای مازندران برای درمان ریزش مو استفاده می کردند

محصول ذرت علوفه ای مازندران مانند دانه، معیار اولویت زودرس بودن است، که باید با در دسترس بودن مقادیر دمایی در منطقه و با زمینه تولید سازگار شود.

انتخاب واریته‌های مولد این امکان را فراهم می‌آورد که پیشرفت ژنتیکی دائمی را بدون فراموش کردن منظم بودن محصول، که ضروری است.

به‌ویژه در مناطقی که بیشتر در معرض تغییرات اقلیمی قرار دارند، افزایش دهد. سایر معیارهای مهم زراعی عبارتند از: بنیه زودرس و ایستادن ساقه.

از نقطه نظر تغذیه، ما به دنبال یک ارزش انرژی خوب ا مشخصات “فیبر یا “نشاسته” هستیم که به نوع جیره (نسبت علف) و نوع تولید، گاو شیری یا گوشتی.

Geves گروه مطالعه و کنترل واریته ها و بذرها معاینه فنی را قبل از ثبت در کاتالوگ رسمی فرانسه به نمایندگی از کمیته فنی دائمی برای انتخاب گیاهان کشت شده کمیته مشورتی انجام می دهد.

وزارت کشاورزی و غذا  واریته‌های آزمایشی به درخواست پرورش‌دهندگان یا استفاده‌کنندگان و نگرانی‌های زیر تحت قرارداد آزمایش می‌شوند واریته هایی که از کاتالوگ اروپایی می آیند و توسط کارخانه های بذر در فرانسه قرار می گیرند.
انواعی که برای کشت ذرت علوفه ای در نظر گرفته شده اند، اگرچه موضوع درخواست ثبت به عنوان علوفه در کاتالوگ رسمی فرانسه نبوده اند.

واریته هایی که در فرانسه ثبت شده اند اما مؤسسات بذر تمایل به تغییر گروه زودرس دارند. واریته های آزمایش شده در گروه های زودرس ذرت علوفه ای (نیمه زودرس تا نیمه دیررس S3 و نیمه دیررس S4) که در حال حاضر برای ثبت در فرانسه ارائه نمی شوند.

میانگین تعدیل شده با یک مدل مخلوط خطی مناسب برای تجزیه و تحلیل جداول داده های ناقص محاسبه شد. روش تخمین مورد استفاده REML بوده و پیاده سازی در نرم افزار R با تابع lmer بسته lme4 انجام شده است.