رنگ یک پوشش رنگدانه ای است که برای محافظت، حفظ، تزئین یا افزودن قابلیت به یک سطح یا شی استفاده می شود.

تعدادی از شرکت های رنگ لعابی ساختمان در هند وجود دارند که طیف گسترده ای از محصولات مانند پوشش های بیرونی و داخلی، پوشش های روغنی، اکریلیک، امولسیون، لعاب، بافت و غیره را برای جلوگیری از عیوب ارائه می دهند.

علاوه بر این، این ماده مایع یا ماستیک است. برای استفاده روی سطوح برای رنگ آمیزی، محافظت و ایجاد بافت مناسب باقی می ماند.

هنگامی که در محل استفاده می شود به عنوان تزئینی و هنگامی که در کارخانه ها به عنوان بخشی از فرآیند تولید استفاده می شود صنعتی طبقه بندی می شود.

به طور معمول، رنگ شامل چهار جزء اصلی است: رنگدانه، چسب، مایع و مواد افزودنی. روش های استفاده به نوع خاصی بستگی دارد، اما می تواند شامل استفاده از اسپری، روش های قلم مو، و پاشش الکترواستاتیک باشد.

رنگدانه‌ها به مواد جامد دانه‌ای اطلاق می‌شوند که رنگ می‌دهند. رنگ‌ها یا رنگ‌ها در رنگ‌ها و پرکننده‌ها یا جامدات دانه‌ای حل می‌شوند.

برای ایجاد چقرمگی، بافت یا کاهش هزینه محصول ترکیب می‌شوند. با این حال، برخی از انواع حاوی رنگ یا ترکیبی از رنگ ها و رنگدانه ها هستند.

رنگدانه ها باعث ایجاد رنگ و شفافیت می شوند. اینها مشتقات طبیعی یا مصنوعی هستند. حلالها به عنوان حامل رنگدانه و بایندر عمل می کنند. این ممکن است یک ماده آلی و همچنین یک ماده معدنی باشد.

این عمدتاً به منظور تنظیم ویسکوزیته عمل می کند. علاوه بر این، بر پایداری، جریان و کاربرد رنگ‌ها در حالت مایع تأثیر می‌گذارد. گفتنی است، MTO یا زایلن و آب به ترتیب حلال های اصلی برای پوشش های صنعتی و آب هستند.

اینها که برای پوشش دیوارهای داخلی خانه شما ساخته شده اند، حاوی رزین سیلیکون و اپوکسی هستند. این نوع رنگ‌های دیواری در برابر لکه‌ها مقاومت می‌کنند و بدون آسیب به سطح تمیز می‌شوند.

علاوه بر این، این ها دارای سطوح پایینی از ترکیبات آلی فرار و سایر مواد شیمیایی مضر هستند، بنابراین برای تنفس و استفاده در داخل خانه ایمن تر هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *