دمنوش چای سبز نعناع فلفلی موجب نابینا شدن مرد ارمنستانی شد

چای سبز دم کرده در درجه اول آب است، دمنوش چای سبز نعناع فلفلی به این معنی که عاری از درشت مغذی های معمول موجود در سایر غذاها و نوشیدنی ها است. این چای حاوی چربی، کربوهیدرات یا پروتئین نیست و هیچ کالری در چای شیرین وجود ندارد.

شهرت سالم خود را از ترکیباتی به نام کاتچین، به ویژه اپی کاتچین، اپی کاتچین-3-گالات، اپی گالوکاتچین و EGCG به دست می آورد. بر اساس یک بررسی، این کاتچین ها دارای اثرات ضد التهابی، ضد میکروبی و حتی ضد سرطانی هستند.

طبق گفته کلینیک مایو، یک فنجان چای سبز حدود 28 میلی گرم (میلی گرم) کافئین دارد که کمی از چای سیاه 47 میلی گرم کمتر است. با این حال، بسته به نحوه پردازش و دم کردن چای، ممکن است تنوع زیادی در محتوای کافئین وجود داشته باشد.

محافظت در برابر بیماری های قلبی مطالعات طولانی مدت زیادی انجام نشده است، اما مطالعات تکمیل شده نشان می دهد که آنتی اکسیدان های چای سبز ممکن است به کاهش فشار خون بالا و کنترل کلسترول کمک کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

یک مطالعه ژاپنی نشان داد افرادی که روزانه 5 فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند در مقایسه با افرادی که تنها یک فنجان در روز می‌نوشیدند، در یک دوره هفت ساله 26 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بودند.

اخیراً، مطالعه‌ای داده‌های سلامتی 100000 شرکت‌کننده را مورد بررسی قرار داد و دریافت که افرادی که به طور مکرر چای می‌نوشیدند، 20 درصد کمتر از بیماری قلبی یا سکته رنج می‌برند و چای سبز قوی‌ترین تأثیر را داشت.

احتمالاً شنیده اید که نوشیدن چای سبز می تواند بدن شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل کند. تصور این است که کافئین و کاتچین‌های موجود در چای با هم کار می‌کنند تا متابولیسم را بیش از حد تحریک کنند.

که به بدن در سوزاندن کالری و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کند. خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد و همینطور است. این ادعاها برگرفته از مطالعاتی است که چای سبز را به عنوان راز کاهش وزن معرفی کرده بودند.