روغن زیتون نرمک می تواند شیشه خودروی شما را دودی کند

روغن زیتون به طور گسترده ای به عنوان یکی از سالم ترین روغن های جهان شناخته می شود. در واقع، مردم در مناطقی که روغن زیتون جزء اصلی رژیم غذایی است، زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری دارند.

روغن زیتون فوق بکر (EVOO) با کیفیت ترین روغن زیتون نرمک موجود است که از میوه زیتون بدون استفاده از حرارت یا مواد شیمیایی استخراج می شود.

در این مقاله، بر اساس آخرین شواهد علمی، به مزایای سلامتی افزودن روغن زیتون فوق بکر به رژیم غذایی شما می پردازیم. روغن زیتون معمولی تصفیه شده و فاقد مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مهم است.

در مقابل، فرآیند استخراج طبیعی که برای تولید روغن زیتون فوق بکر استفاده می شود، تضمین می کند که تمام مواد مغذی و آنتی اکسیدان های میوه زیتون را حفظ می کند.

به طور خاص، حاوی بیش از 30 نوع مختلف از ترکیبات فنلی است که آنتی اکسیدان های قوی هستند و به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کنند.

ترکیب چربی روغن زیتون فوق بکر نیز سهم عمده ای در سلامت آن دارد. این چربی عمدتاً از چربی تک غیراشباع (تقریباً 73٪) تشکیل شده است، یک چربی سالم برای قلب که جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است.

مطالعات به طور مداوم یک رژیم غذایی سرشار از چربی های تک غیراشباع را با اثرات مطلوب بر نشانگرهای بیماری قلبی عروقی (بیماری قلبی و سکته) مرتبط می کند. این شامل کاهش نشانگرهای التهاب مزمن، فشار خون، سطح کلسترول و سطح گلوکز خون است.

جالب توجه است که جمعیت های ساکن در مناطق مدیترانه ای نرخ پایینی از مرگ و میر (مرگ) ناشی از بیماری قلبی دارند. در حالی که این به دلیل ترکیبی از عوامل است، تصور می شود مصرف بالای روغن زیتون فوق بکر یکی از مهمترین آنها باشد.