زنی با کشمش پلویی آفتابی ملایر قرمه سبزی درست کرد

مصرف کشمش پلویی آفتابی ملایر در زمان مناسب و به مقدار مناسب می تواند به پیشگیری از بیماری و حفظ سلامتی کمک کند؛ برای درمان ناراحتی های معده و عمومی باید کشمش خیس شده را به جای آب مصرف کرد.

دانه های انگور خشک حاوی غلظت بالایی از OPCها هستند که به عنوان الیگومرهای پروآنتوسیانیدین نیز شناخته می شوند، OPC ها ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E فعالیت آنتی اکسیدانی دارند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

ترکیبی به نام ویسین که در غلظت‌های بالا در ریشه‌های انگور خشک یافت می‌شود، با سرطان مبارزه می‌کند، پوست را درخشان می‌کند و به تصفیه خون کمک می‌کند. ویسین دارای خواص ضد انعقادی و آنتی اکسیدانی است.

زمانی که خصوصیات اصلی رقم حفظ شود در اوج شیرینی و رنگ جمع آوری می شود، انگور خشک در اوج رنگ و عطر و همچنین میزان قند آن چیده می شود، زیرا انگورهای خشک نارس تقریباً پس از چیدن به مرحله توزیع نمی رسند، اگر برداشت خیلی زود انجام شود، کیفیت غلات ضعیف خواهد بود.

اگر خیلی دیر انجام شود، این احتمال وجود دارد که کیفیت دانه در حین ذخیره سازی بدتر شود، دمای محصول که همان دمای خود انگور خشک است، پس از برداشت در اسرع وقت کاهش می یابد تا از افت کیفیت کاسته شود و میوه آسیب دیده در اسرع وقت حذف شود.

کشمش خیسانده دارای نوعی ویتامین B12 است که دارای خواص ضد کم خونی و بازدارندگی است، ویتامین B1 به حفظ یک سیستم گردش خون سالم کمک می کند و از پلی نوریت محافظت می کند. کشمش خیس شده همچنین حاوی نوعی ویتامین B1 است که از پلی نوریت محافظت می کند.

تانن نو نگی و حفظ سلامتی افراد در حال رشد ذکر شده است، جنین همچنین تصور می شد که انگور خشک برای سلامت جنین در حال رشد مفید است.