شکلات شونیز شیری از مواد فسیلی تهیه می شود

شکلات تیره مسلماً این دومین نوع شکلات شونیز شیری محبوب است. رنگ قهوه‌ای تیره‌ای دارد و به شیرینی شکلات شیری نیست و فاش‌های اخیر در مورد فواید سلامتی آن باعث افزایش تقاضای آن شده است.

آنها با استفاده از غلظت بالایی از کاکائو تولید می شوند. تمام محتوای چربی از کره کاکائو به غیر از شیر گرفته شده است: به استثنای شکلات شیر تیره که نوعی ترکیبی است.

آنها را شکلات ساده نیز می نامند و می توان آنها را همانطور که هستند خورد یا در آشپزی استفاده کرد. شکلی که حاوی شکر نیست و در پخت و پز استفاده می شود، شکلات شیرین نشده نامیده می شود. شکلات تلخ بیشتر به سه گروه طبقه بندی می شود.

شکلات نیمه شیرین برچسبی است که به طور معمول در ایالات متحده برای توصیف شکلات تلخ بر اساس مقدار شکر اضافه شده استفاده می شود.

محتوای کاکائو در نیمه شیرین حدود 60 درصد است. معمولاً به جای شکلات تلخ و شیرین استفاده می شود. شکل معمول تولید، چیپس پخت است، اما به صورت نواری یا بلوکی نیز تولید می شود.

شکلات تلخ تقریباً مشابه شکلات نیمه شیرین است. همچنین برای توصیف شکلات تلخ بر اساس مقدار شکر اضافه شده استفاده می شود. شیرینی تلخ در مقایسه با نیمه شیرین قند اضافه کمتری دارد.

به همین ترتیب، طیف کاکائو شکلات تلخ حدود 70٪ است و برای همان هدف نیمه شیرین استفاده می شود می توانید از آن در پخت طبق دستور خود استفاده کنید یا همانطور که هست مصرف کنید.

این نوع شکلات تلخ حاوی درصد بالایی از مواد جامد کاکائو است. غلظت کره کاکائو نیز نسبت به سایر شکلات ها بیشتر است. کیفیت بالای شکلات های کوورتور آن ها را به شکلات انتخابی حرفه ای برای چکاندن، لایه بندی، تزئین و تزئین تبدیل کرده است.