شیشه رفلکس به روز دارای قابلیت کنترل از راه دور می باشد

قسمت داخلی هر صفحه شیشه رفلکس به روز با یک ماده بازتابنده پوشانده شده است که دما را به جایی که از آن آمده است منعکس می کند تا اتلاف گرما را بیشتر کاهش دهد.

اصلی ترین کاری که پنجره های دوجداره برای کاهش تلفات حرارتی انجام می دهند کنترل دما است. دمای داخل را تحت تاثیر دمای بیرون نگه می دارد و بالعکس. این به دلیل کیفیت هدایت ضعیف سازه است که ما در مورد آن صحبت کردیم.

دما را کنترل می کند و مناطق سرد و گرم را بدون نیاز به استفاده از سیستم های گرمایش یا سرمایش برای مقابله با اثرات دمای بیرونی گرم نگه می دارد.

یکی دیگر از جنبه هایی که در کاهش اتلاف حرارت از طریق پنجره های دو جداره نقش دارد، این واقعیت است که صفحات شیشه ای دارای پوشش الکترونیکی بازتابنده هستند.

این، دوباره، دمای داخل را تحت تأثیر دمای بیرون نگه می‌دارد، زیرا مانعی اضافه می‌شود که گرما را به خوبی هدایت می‌کند.

هنگامی که مولکول ها گرم می شوند به سرعت حرکت می کنند و گرما را به یکدیگر هدایت می کنند. در مورد مولکول هایی که در یک لایه نازک بین دو سطح شیشه ای به دام افتاده اند. مولکول ها محکم و نزدیک به هم هستند. این به نوبه خود انتقال گرما را آسان تر می کند.

از طرف دیگر، مولکول‌های منظمی که به طور گسترده در هوا پخش می‌شوند، از یکدیگر فاصله زیادی دارند، بنابراین سرعت انتقال حرارت بسیار کمتری دارند. از این رو لایه نازک هوای پنجره های دوجداره به عنوان عایق حرارت عمل می کند.

به عبارت دیگر، ایجاد یک شکاف بسیار نازک برای هوا برای جلوگیری از گردش مناسب آن منجر به هدایت حرارتی کمتری می شود. بنابراین، از دست دادن حرارت کلی را کاهش می دهد. از نظر فنی، از اتلاف گرما جلوگیری نمی شود، فقط کند می شود.