عدس برای سنگ کلیه حیوانات خانگی بسیار خوب می باشد

عدس علاوه بر کم کالری بودن به طور متوسط ​​115 کالری برای 100 گرم عدس برای سنگ کلیه پخته شده حبوباتی هستند که برای اندام ما مفید هستند.

در واقع، آنها ویژگی داشتن شاخص گلیسمی بسیار پایین را دارند. به این معنی که وقتی آنها را مصرف می کنیم، انرژی طولانی مدت به ما می دهند.

ما را برای مدت طولانی متوقف می کنند. بنابراین، هوس های خداحافظی و میان وعده های نابهنگام، واقعاً توصیه نمی شود که از شبح ما مراقبت کنیم!

خبر خوب برای گیاهخوارانی که گوشت نمی خورند: عدس یک حبوبات غنی از آهن (3.3 میلی گرم در 100 گرم) و پروتئین (26٪ خام، 9٪ پخته)، مواد مغذی ضروری برای تغذیه سالم است. انرژی و تن.

توجه: حتی اگر آهن گیاهی کمتر از آهن گوشت جذب بدن شود، مقدار آهن موجود در عدس برای بهره مندی از آن کافی است! در رابطه با گوشت، از آنجایی که پروتئین های گیاهی موجود در عدس حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری نیستند.

بدون فراموش کردن این نکته که آنها مقدار زیادی ویتامین به خصوص ویتامین های گروه B دارند: ویتامین B9 (ویتامین جالب برای زنان باردار که نیاز به اسید فولیک به میزان قابل توجهی افزایش می یابد) اما همچنین ویتامین B3 که برای سوخت و ساز بدن بسیار مهم است.

اینکه بگوییم عدس سرشار از فیبر حبوبات است درست است، زیرا 100 گرم عدس پخته تقریباً نیمی از نیاز روزانه ما را پوشش می دهد!

محتوای فیبر بالا که علاوه بر اینکه آنها را بسیار قابل هضم می کند، باعث سیری می شود و همچنین به شما این امکان را می دهد که به آرامی ترانزیت هایی که کمی تنبل هستند را احیا کنید.

یکی دیگر از مزایای سلامتی کمتر شناخته شده عدس: این حبوبات حاوی آنتی اکسیدان های زیادی از خانواده فلاونوئیدها (کاتچین ها، پروسیانیدین ها، ساپونین ها) هستند.

با این حال، مطالعات اخیر نشان داده است که برخی از این آنتی اکسیدان ها می توانند به ما در مبارزه با کلسترول بد و کاهش سطح تری گلیسیرید خون کمک کنند و همچنین رشد سلول های سرطانی را در بدن کاهش دهند.