قیر در بورس ایران موجب مرگ بسیاری از آبزیان در دریای عمان شد

غالباً قیر در بورس ایران که در زیرلایه های سنگدانه های معدنی در راهسازی استفاده می شود به شکل امولسیون قیر است. امولسیون های قیر پراکندگی قیر در شرایط پیوسته آبی هستند و با افزودن امولسیفایر تثبیت می شوند.

امولسیون های قیر چسب ایده آلی هستند که می توان در راه سازی تپه ای استفاده کرد که فرآیند گرم کردن قیر یا سنگدانه ها در آن منطقه آسان نیست.

امولسیون های سریع گیر معمولاً برای کارهای پانسمان سطح استفاده می شوند، امولسیون های گیرش متوسط برای کارهای پیش میکس و کارهای تعمیر پچ و امولسیون های کند گیر برای استفاده ایده آل در فصل بارانی هستند.

حدود 60 درصد از محتوای قیر در امولسیون و باقیمانده آن آب است (تام وی. متیو و کی وی کریشنا رائو، 2007). در حین ساخت جاده، این امولسیون ها شکسته می شوند و در نتیجه آب آزاد می شود و مخلوط شروع به سفت شدن می کند.

عیار قیر بر زمان گیرش تأثیر می گذارد. امولسیون قیر برای استفاده در جاده سازی ایده آل است زیرا ویسکوزیته پایینی دارد و در دمای محیط کار می کند.

اما برای به کار بردن این قیر در فرآیند راهسازی نیاز به شکستن و گیرش کنترل شده دارد. قیر قبل از ریختن روی سطح جاده نباید بشکند، اما پس از قرار گرفتن باید سریع بشکند.

این نشان می دهد که جاده می تواند بدون تاخیر در خدمت باشد.قیر اصلاح شده قیر اصلاح شده با اصلاح کننده ها است. افزودنی های خاصی به عنوان اصلاح کننده قیر برای بهبود عملکرد خدمات با تغییر خواصی مانند دوام و سختی اضافه می شوند.

معمولاً از لاستیک طبیعی، پلیمر و ترموپلاستیک برای اصلاح قیر استفاده می شود. این یک پیشرفت هیجان انگیز است که به دلیل توانایی فناوری مدرن در برآوردن نیازهای قیر و بازار بین المللی اهمیت روزافزونی دارد.